LightintheBox.com. Schilderijen, trouwjurken, kleding & meer!

Regelmatig krijg ik vragen over de website Lightinthebox.com  en het kleinere broertje miniinthebox.com.  Niet helemaal zonder reden, want de websites zijn toch iets anders dan de ‘standaard’ Chinese Webshop. Als eerste is de eer aan de grootste site van de 2: Lightinthebox.com.  Qua producten is de site echt enorm en het heeft ook nog eens een origineel assortiment. Daarnaast hebben ze ook gedacht aan de Nederlandse bezoekers en is de site beschikbaar in het Nederlands, zie hierdoor de tip aan het einde.

Kijk vooral eens naar het assortiment mobiele telefoons en andere elektronica. Vooral de dual-sim telefoons zijn lastig in Nederland te verkrijgen. Er zijn echter veel meer producten dan telefoons te vinden. Op specifieke forums was de selectie trouwjurken van Lightinthebox.com al bekend , maar ze hebben er nog veel meer kleding. Daarnaast hebben ze ook nog een selectie make-up om het feestje compleet te maken.

Verder onderscheid Lightinthebox.com zich door producten voor in huis en in de badkamer te presenteren in het assortiment. Lampen, schilderijen, gordijnen, keukengerei, kranen, en decoratie spullen, het lijkt haast een online versie van de IKEA. Het leukste is natuurlijk zelf op ontdekkingstocht te gaan, maar hier als een voorbeeld de collectie met wandklokken.
Zo als gewoonlijk is er ook een ‘Sale Category’, maar nogmaals: surf zelf eens op de site rond. Er valt een hoop te ontdekken. Overigens is er wel een klein minpuntje: niet alle producten zijn ‘gratis verzenden’. De verzendkosten vallen gezien de verzendkosten in Nederland en België echter erg mee.

Vragen over Lichtindedoos, reacties en reviews zijn welkom in de reacties.

Veel Shopplezier!

Tip: Je kunt Lightinthebox in het Nederlands instellen door helemaal bovenaan te klikken op ‘more’ en dan op ‘Nederlands’ te klikken. De vertaling viel mij heel erg mee voor een Chinese webshop.

25 Reacties op “LightintheBox.com. Schilderijen, trouwjurken, kleding & meer!”

  1. Jason Says:

    Ik heb al vrij veel reacties over Lightinthebox en Miniinthebox gehad, voordat ik er überhaupt een artikel over had. Ik al daarom 2 reacties posten die ik zelf erg leuk vond:

    D. Ordelman Says:
    30 juni 2012 at 7:29 am
    Hallo Jason,

    Ik heb inmiddels bij Light in the Box en Mini in the box besteld.

    Prima service, snelle levering en goed verpakt. Bij een telefoon die ik bestelde leverde zelfs gratis een eurostekker. De site is vertaald door google translate dus dat is wel grappig af en toe. De site bied ook de mogelijkheid om via IDEAL te betalen. Voor mij een dikke plus.

    Groeten,
    Dennis

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: +1 (from 3 votes)

    Beantwoord

  2. Jason Says:

    Geplaatst op 4 april 2012 at 10:21 pm
    Hallo!!!
    Ik ben een geweldige fan van ‘China-shopping’ en wou nog 2 geweldige sites meedelen nl: lightinthebox en miniinthebox. Heb op beide sites al verschillende dingen besteld en ben fantastisch en snel geholpen!! Ik heb er al horloges, gadgets, elektronische sigaretten en , ja inderdaad, mijn trouwjurk gekocht! Geweldige kwaliteit voor weinig geld! Trouwjurk in China: 200€ en 84€ douanekost. hier had zo’n jurk me makkelijk 1000€ gekost! Gsm’s en dergelijke heb ik nog niet besteld, dus weet niet wat de kwaliteit is. Aanrader: bestel via paypal in us$, dan heb je via je creditkaart zeker de beste wisselkoers!

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: +3 (from 3 votes)

    Beantwoord

  3. Patrick Says:

    kan HELEMAAL NIET betalen Ideal….
    kweet niet welke webaite jij voor je snufferd hebt

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: -6 (from 10 votes)

    Beantwoord

    • Trawant Says:

      Kan wel, om met ideal te betalen kies je bij de checkout voor REAL-TIME BANK overboeking. Vervolgens kan je in het volgende scherm kiezen voor ideal of sofort en kies je dus voor ideal.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: +4 (from 4 votes)

      Beantwoord

      • milat Says:

        beste,

        ik heb met sofort banking betaald , maar mijn status blijft nog altijd op afwachten ? duurt het lang tot dat ze het krijgen en dan de bestelling opsturen ?

        mvg milat

        VA:F [1.9.22_1171]
        Rating: 0 (from 2 votes)

        Beantwoord

      • Wolkentoetje Says:

        Bedankt! Heb me suf gezocht en vroeg me af waarom ik nou niet via iDeal kon betalen, kennelijk had ik dus voor Wire Transfer gekozen ipv Real Time! Nu kan ik lekker via iDeal betalen =) dankjewel voor de hulp!

        VA:F [1.9.22_1171]
        Rating: 0 (from 0 votes)

        Beantwoord

  4. Tamara Says:

    Heb op 26 oktober besteld bij mini in the box. Nog steeds niet mijn zending ontvangen en daarbij heeft het 1 1/2wk geduurd alvorens ze mij gemeld hebben dat er 2 producten niet aanwezig waren. Ben helemaal niet tevreden en zal ook nooit meer bestellen!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +1 (from 1 vote)

    Beantwoord

  5. ronny Says:

    besteld van uit belgie
    75 eur invoertaks mogen betalen
    van de 8 bestelde kleedjes waren er 3 kapot lussen in textiel getrokken knopaf, een kleedje was verkeerd gedrukt (stof op gelegen wss en zo gezeefdrukt) slechte naaikwaliteit….

    terugsturen is kut want kost u bijna meer dan ge besteld hebt
    stuur eens 2 kilo terug naar hong kong

    vroegen bevestiging voor visa met kopie paspoort
    met als resultaat verdachte logins vanuit china op mijn email
    en mijn prepaid visa kan voor de vuilbak nu….

    ZEEER TOF

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +1 (from 1 vote)

    Beantwoord

  6. Hilly Says:

    Een Bluetooth mini speaker voor mijn zoon (12 jaar) besteld. Niet verkrijgbaar via NL-winkels.
    bestelling 3-12-2013, levering tussen 10-209 werkdagen.
    19-12-2013 bezorgd. Bezorger drukte pakje in handen en snel weer weg.
    Er was een extra adresetiket over het pakje heen geplakt. En ja hoor geen artikel, alleen plastic en een pakbon.
    Reageren naar miniinthebox lastig via mijn bestellingen kom je nergens,
    Toch een bericht naar klantenservice kunnen sturen. Gevraagd naar de bezorgdienst. Ik vermoed dat het bedrijf van de bezorging niet betrouwbaar is vanwege het nieuw adresetiket.
    Benieuwd naar de reactie van de webshop.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Beantwoord

  7. sanne Says:

    ik wil nu voor het eerst iets bestellen op een chineese webshop maar ben een beetje bang voor als mijn pakketje niet komt of er onverwachte kosten komen.
    ik bestel nu voor 12 euro en ga betalen met Ideal er staat gratis verzending maar kunnen er nog andere kosten bij komen? bijvoorbeeld van douane?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Beantwoord

    • Amby Says:

      Ik weet het, het klinkt ongelofelijk maar toch is het waar. Verzending vanuit China kan vaak gratis, omdat de Chinese overheid dat zwaar subsidieert. Zolang jij het gratis laat verzenden en de waarde van je pakketje onder de 22 euro houdt dan komen er geen extra kosten bij.

      Als je bij lightinthebox bestelt dan heb je wel redelijke zekerheid dat je pakketje aankomt. Echter, als je met iDeal betaalt, en het komt niet aan, dan kan je daar verder weinig aan doen. Ik betaal altijd met Paypal om kopersbescherming te hebben. Is het er niet na 40 dagen dan dien ik direct een claim in en dan krijg ik mijn geld terug.

      Een beetje afhankelijk van wat je wilt bestellen zou ik ook eens kijken op buyincoins of Banggood. Dit zijn winkels waar ik al tientallen bestellingen heb gedaan, die altijd service leveren als er wat fout gaat, en die doorgaans goede prijzen hebben.

      Ook handig;
      Op resellerratings.com kan je reviews lezen over grote Chinese webshops.
      Op chinaprices.us kun je prijzen van producten vergelijken tussen verschillende Chinese webshops.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: +1 (from 1 vote)

      Beantwoord

      • sanne Says:

        dankjewel dat je zo snel reageerde want ik snap eigenlijk helemaal niets van die uitleg hierboven :S

        VA:F [1.9.22_1171]
        Rating: 0 (from 0 votes)

        Beantwoord

  8. jean grooten Says:

    Bestel bij lightinthebox maar hou er rekening mee :
    a) dat de prijs die je uiteindelijk betaalt , dus incklusief verzendings-en douanekosten , ongeveer het dubbele is van wat op hun site pepubliceerd wordt.
    b) dat je op geen enkele van je vragen , noch aan klantenservice noch aan hun fictieve ? supervisor ooit een antwoord krijgt.
    Wel word je om de haverklap met nietszeggende mails om de oren geslagen en via automaten van het kastje naar de muur gestuurd.
    c) dat je hetzelfde artikel tot aan drie verschillende prijzen gepubliceerd vvindvindt.
    Ik verdwijn alleszins uit hun gezichtsveld .

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Beantwoord

  9. Nona Says:

    I just couldn’t depart your site prior to
    suggesting that I really enjoyed the usual information a person supply in your guests?

    Is gonna be back continuously to investigate cross-check new posts

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Beantwoord

  10. Jeannette Says:

    Hallo,
    Wij bestelden ruim een maand geleden een jas bij Light in the box en kozen voor Super Saver als verzendmanier, omdat dat het voordeligst was. We zouden dan wel 20 werkdagen moeten wachten. Tijdens die periode bleek dat we de bestelling niet konden volgen hoewel dat ons toegezegd was. De code en link werkten niet. Na 22 werkdagen werd het pakket gelukkig toch bezorgd, maar… of we maar even 18,25 euro wilden betalen aan verzendkosten! Wij hebben dat geweigerd, maar de jas is al betaald. Wat nu?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Beantwoord

  11. jean grooten Says:

    In het geval van super saver verzending zijn er geen extra kosten voor transport.
    Het bedrag dat bij aflevering van je gevraagd werd zal vermoed ik enkel maar bestaan uit kosten voor inklaring en btw en mogelijk invoerrechten.
    Je hebt jezelf in de voet geschoten door de zending te weigeren , vermits je weigering onrechtmatig was. Vraag als dat nog mogelijk is een tweede aanbieding en betaal de extra kosten.
    Al doende leert men.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Beantwoord

  12. Wouter Says:

    Klopt het dat er geen real time betaling meer tussenstaat, IDEAL?
    Ik kan die optie niet kiezen namelijk, erg irritant want dat is de enige manier waarop ik kan betalen ..

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Beantwoord

    • Stefano Says:

      Ik heb even voor je gekeken, maar hier kan ik gewoon kiezen voor de optie: Real-time overboeking (Ideal sofortbanking)

      Persoonlijk zou ik eerder kiezen om te betalen met Paypal. Hier kun je dan je bankrekening aan koppelen. Ik maak er al jaren gebruik van en het werkt prima. Gaat het in dit geval mis en de verkoper reageert niet? Dan kun je een geschil openen. Reageert de verkoper nu nog niet? Dan kun je het geschil opwaarderen naar een claim. En dat vinden ze vaak niet zo fijn.

      Op de website van Paypal vindt je meer informatie over het koppelen van je bankrekening en het openen van een geschil.

      Als je op een Chinese website iets besteld en je heb gekozen om te betalen met Ideal (mits ze dat aanbieden), en het gaat fout en ze reageren vervolgens ook niet op je e-mails, dan heb je met Ideal geen kopersbescherming en ben je je geld kwijt.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Beantwoord

  13. Elise Says:

    Nou ik heb een erg negatieve ervaring!! Een jurk die op geen enkel punt past kan ik niet retourneren. Wel terug sturen om vermaakt te worden maar dan zijn alle verzend kosten voor mij. Ik heb al 120 euro betaald dus ik vind het wel genoeg zo. Zit nu met een dure jurk waar ik niks mee kan. Slechte service vind ik dit.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Beantwoord

    • shan Says:

      Hoi ik ben wel nieuwsgierig naar hoe je jurk er uit ziet. Ik wil zelf een trouwjurk bestellen. Helaas zowel negatieve als positieve reacties. Is het mogelijk een foto te posten? Ik heb zelf al een paar keer kinderkleding besteld. Netjes bezorgd! Vraag me ook af of je op een trouwjurk altijd extra kosten hebt voor invoeren….

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: -1 (from 1 vote)

      Beantwoord

  14. Michelle Says:

    Hmmppff… ik zou best een bestelling willen plaatsen maar een paypal account heb ik niet.. en ideal zie ik er niet tussen staan terwijl het wel op de website staat dat het kan… ?

    Overboeken lijkt me knap omslachtig als ik dat zo zie.. 🙁

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Beantwoord

  15. Henk Says:

    Hallo,

    Ik krijg steeds ongevraagde mails van minilnthebox. Je kunt geen mail terugsturen dat je deze mails niet wil. Hoe kom ik hiervan af?

    Groeten

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Beantwoord

    • Amby Says:

      Meestal staat er onderaan zo’n mail wel een link (zoek naar “unsubscribe”) met de mogelijkheid om je uit te schrijven voor hun mailinglijst. En anders als spam aanmerken, dan heb je er ook geen last meer van.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Beantwoord

  16. Finn Sprakel Says:

    Hallo,

    Ik zag net schoenen van nike die heel erg af waren geprijsd op de website lightinthebox. Ik vroeg me af of die schoenen wel echt zijn en of ze dan ook echt worden geleverd. Weet u dat toevallig?

    Met vriendelijke groet,

    Finn Sprakel

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Beantwoord

  17. Oscar Says:

    Slechte ervaring onbetrouwbare site ik zou hem niemand aanraden!
    Heb er verleden jaar een actioncam gekocht, daar zou een 32gbSD kaartje bijgeleverd zijn die was niet aanwezig.
    Verder had ik een douane verzekering afgesloten indien het pakket onderschept zou worden.
    Netjes bonnetje ingeleverd (digitaal online) 18 euro extra kosten plus de missende sd kaart.
    Tot op heden niets gehoord, heb eerder bij andere grote china traders wat gekocht tot grote tevredenheid maar lightinthebox heeft afgedaan BLIJF ER VAN WEG!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Beantwoord

Laat een reactie achter!