Mijn bestelde product is defect/kapot/niet aangekomen. Wat nu?

Er bestaan de volgende opties wanneer iets niet helemaal goed gaat:
1. Je kunt in een hoekje gaan huilen en je verlies accepteren
2. Je kunt de verkoper aanbieden om jou een voorstel te doen om dit probleem op te lossen
3. Je kunt zelf een oplossing aandragen:
– vragen om je geld terug (of gedeeltelijk ter compensatie, of storecredit), of
– vragen om alsnog het juiste item na te sturen wanneer het op voorraad is

Dit kun je vervolgens communiceren op een dringende maar nog altijd vriendelijke toon via desbetreffende website.
Overigens krijg je je invoerkosten waarschijnlijk niet terug. De douane rekent kosten over iedere zending die naar Nederland komt. Als ik vervolgens ga claimen dat mijn pakketje retour is gegaan dan gaan ze dat niet refunden, anders kan iedereen dat claimen natuurlijk. Ik heb het echter nog nooit geprobeerd, een refund krijg je sowieso bijna nooit, maar je kunt misschien even contact opnemen met PostNL hierover.

Posted in: FAQ, Overig