Mijn bestelde product is defect/kapot/niet aangekomen. Wat nu? deel 2

Stel, het vorige antwoord loste je probleem niet op.
Dit zou heel goed kunnen, want Chinese webshops en aftersales is nog altijd voor veel websites een probleem. Zo kreeg ik laatst 3x hetzelfde standaardbericht terug op mijn klacht, wat in het kort neerkwam op: Pech gehad, wij vergoeden niets [kuch DealExtreme kuch].

Gelukkig hoeft dit geen probleem te zijn. Ik raad op deze site vaak aan je betaling via PayPal te doen. Mocht het tot 45 dagen na je bestelling zijn dan kun je een klacht indienen in het klachtencentrum van PayPal. Chinese webshops zijn hier erg gevoelig voor aangezien meer dan 90% van de transacties via PayPal gaat. Wanneer er teveel klachten over een bepaalde rekening komen, dan sluit PayPal deze rekening. Je snapt, wanneer je rekening opeens wordt opgeheven/geblokkeerd is dit een enorm probleem voor ieder bedrijf, dus ook voor Chinese webshops.

Meestal zijn ze opeens een stuk vriendelijker en bieden ze een refund aan. Mocht je je geld terug willen eisen, dan kun je de klacht opwaarderen tot een claim en dan krijg je 9 van de 10 keer je geld terug. PayPal accepteert de verzendbewijzen van China Post  en Hong-Kong Post namelijk niet als geldige bewijzen van verzending en dus kunnen ze niet bewijzen dat ze het product ooit überhaupt verzonden hebben [haha]. Enfin, dit resulteert vrijwel altijd in een oordeel in jouw voordeel.

 

Posted in: FAQ, Overig