FAQ

Welkom op de veelgestelde vragen pagina van Chinesewebshop.nl, in het Engels ook wel bekend als frequently asked questions (FAQ).
Lees deze pagina eens door, grote kans dat jouw vraag er ook bij zit. Zo niet, dan kun je ‘m in de comments hieronder stellen.

 

FAQ (19)

Ik bestel voor de 1e keer iets in China. Welke webshop?

Er is hier een overzicht van de meeste Chinese webshops: http://chinesewebshop.nl/de-ultieme-lijst-van-chinese-webshops/

Mocht je er voor de eerste keer iets bestellen dan raad ik Priceangels, Focalprice, Buyincoins of Dinodirect aan, maar dit is slechts mijn persoonlijke voorkeur.

Hoe kunnen die prijzen zo laag zijn?

Dit is eigenlijk vrij simpel. Tegenwoordig staat er op bijna op alles Made in China. Hoewel ik ook liever made in Holland / Belgium of Germany support, is het simpelweg een feit dat het grootste deel uit China komt. Daarnaast maken ze tegenwoordig veel onderdelen in China, zetten ze het hier in elkaar en dan kan er alsnog een sticker made in Holland op…

China is erg goedkoop. Dit komt door de overvloed in arbeiders, waardoor de prijs voor arbeid erg laag ligt. Daarnaast liggen de inputkosten van producten erg laag. Dit alles resulteert in dat er veel producten goedkoop gemaakt kunnen worden. De grootste besparing is echter die op de tussenpersonen. Er zijn zelfs voor de simpelste producten tegenwoordig meerdere tussenhandelaren. Tel daarbij op dat de export gesubsidieerd wordt door de Chinese overheid (o.a. door middel van de post en de wisselkoers van de yuan) en dat de webshops met elkaar concurreren op prijs en je snapt dat de prijs voor sommige producten veel lager ligt dan in Europa.

Zijn al deze Chinese webshops wel betrouwbaar?

De Chinese webshops die ik beschrijf op deze website zijn allemaal door mij getest en betrouwbaar. Mocht je een andere Chinese webshop tegenkomen en twijfelen of deze betrouwbaar is dan kun je het altijd vragen in de reactiepanelen.

Ik vertrouw het toch niet echt. Hoe kan ik dit oplossen?

Mocht je een bepaalde website niet vertrouwen dan raad ik aan eerst iets kleins te bestellen. Gaat het dan verkeerd, dan ben je hoogstens een paar euro kwijt. Betaal bij voorkeur met PayPal, dan kun je zelfs deze paar euro’s terugclaimen.

Zijn de verzendkosten vanuit China niet verschrikkelijk duur?

Nee. Sterker nog, de meeste webshops verzenden gratis en voor niets ;). Ok, helemaal gratis is het niet, ze berekenen het deels door in de prijs van het product en de postdienst wordt hevig gesubsidieerd door de Chinese overheid. Dit is de reden waarom je bij private kopers wel verzendkosten moet betalen. Echter, deze zijn vrijwel altijd lager dan in Europa.

Ik heb vorige week iets besteld. Het is nog steeds niet verzonden.

Het verwerken van je bestelling blijft mensenwerk. Het kan zijn dat het product tijdelijk niet op voorraad is [bij DealExtreme duurt dit soms meer dan 1 maand] of dat het personeel een paar dagen vrij heeft.
Dit komt echter vaak goed en het pakket wordt meestal binnen een week verzonden. Zo niet, dan laat de desbetreffende webshop het meestal weten en kun je kiezen voor een refund. Het langste deel van het proces zit ‘m echter in de verzending zelf.
Geduld, het komt van de andere kant van de wereld. Als je iets snel moet hebben dan raad ik een bestelling bij een Nederlandse/Belgische webshop aan.

Ik heb vorige week iets besteld in China. Ik heb echter nog niks ontvangen. Ben ik opgelicht?

Het duurt meestal een week of 3 tot een pakketje uit China aan uw voordeur arriveert. Dit is echter erg onzeker en hangt af van meerdere factoren. Soms heb je geluk en krijg je al binnen 2 weken post uit China. Het kan echter soms wel 2 maanden duren. Dit is echter niet normaal en meestal is het er binnen 3 tot 4 weken.

Ik wacht inmiddels 3 weken en er is nog niets. Wat nu?

Geduld. Het komt van de andere kant van de wereld, dus soms duurt het even ;). Misschien is het momenteel Chinees nieuwjaar of een van de andere vele nationale Chinese feestdagen. Meestal ligt het echter aan de Nederlandse sorteerdienst bij Schiphol. Waarom? Jullie bestellen teveel en ze hebben daar te weinig personeel om alle pakketjes snel te verwerken. Mocht het echter langer dan 40 dagen duren dan kun je een PayPal claim overwegen, om je geld terug te claimen.

Moet ik niet heel veel betalen aan de douane?

Ha gezellig, een douane vraag. Hier heb ik inmiddels een topic over geschreven inclusief honderden reacties. Ik raad daarom deze link aan: http://chinesewebshop.nl/special-douane-invoerrechten-china/
Ik zal een paar interessante comments kopiëren:
– Zorg dat je bij een betrouwbare site besteld. Alle sites op deze website zijn betrouwbaar, de rest kun je beter eerst driedubbel checken.

– Betaal bij voorkeur met PayPal. Je kunt altijd claimen dat je het pakket niet hebt ontvangen en je krijgt dan vrijwel altijd je geld terug. Dit kan ook als ze in beslag worden genomen, maar dan laat je de tegenpartij opdraaien voor het feit dat jij namaakproducten besteld hebt. Claim alleen als de verkoper een fout maakt. Als het gepakt wordt door de douane is het altijd je eigen fout.
– Persoonlijk bestel ik altijd zo klein mogelijke pakketjes. Nu laat ik producten ook wel eens met meerdere tegelijk komen, maar 4 paar schoenen is echt teveel in 1 pakketje. 2 paar is het maximum en daar heb ik al een keer problemen mee gehad. Het is altijd een ‘trade-off’ tussen extra verzendkosten en het risico. 30 euro voor een paar schoenen is trouwens wel veel. Ik zou vragen aan de verkoper of hij het ook met airmail (HK- /China-/Singapore Post) kan versturen.
– Hoewel sommige dingen in China mogelijk zijn die hier onmogelijk zijn (lage productprijzen en gratis wereldwijde verzending) herhaal ik het nogmaals: Gebruik altijd je gezond verstand!

Hoeveel moet ik bijbetalen aan de douane?

Nogmaals, check deze link: http://chinesewebshop.nl/special-douane-invoerrechten-china/

Jouw pakketjes zijn echt geen uitzondering. Officieel hoef je tot 22 euro niets mee te betalen, dus als je zorgt dat je pakketjes daaronder zitten zit je sowieso goed!

Ik heb voor meer dan 22 euro in China geshopt. Hoeveel moet ik nu bijbetalen?

Lastig te zeggen, dit verschilt per postpakket. Ga maar uit van 19% btw + 10 euro inklaringskosten + eventuele invoerrechten.
Soms heb je met kleine dure producten geluk en hoef je niets bij te betalen. Voorbeelden hiervan zijn oordopjes, horloges of mobiele telefoons. Ga hier echter niet standaard vanuit, dan kan het tegenvallen.
Mocht het namaak zijn dan loop je altijd de kans dat het in beslag wordt genomen, het meeste komt er wel door.

Qua waardebepaling volgt de douane meestal wat er op het pakketje staat. Mochten ze dit onduidelijk vinden of de waarde niet kunnen bepalen dan ontvang je een brief waarin je de waarde kunt aangeven. In een van de eerdere posts in dit topic heb ik een link gepost naar een forum, waarin mensen aangeven vaak de waarde van het pakket te verlagen. Dit is mogelijk, wel op eigen risico natuurlijk.

Hoeveel extra kosten moet ik precies betalen bij de douane?

Dit is de meest gestelde vraag op deze website. In allerlei varianten mogelijk overigens. Rustig aan, in de praktijk valt het meestal erg mee.
Een beschrijving van de eventuele douanekosten kun je vinden op de volgende pagina: http://chinesewebshop.nl/special-douane-invoerrechten-china/

Onthoud; De waardebepaling blijft echter nattevingerwerk. Wanneer je 2x hetzelfde pakket bestelt, levert het waarschijnlijk 2x een verschillende waarde op. Deze bedragen liggen meestal dicht bij elkaar, maar er kunnen dus ook grote verschillen in zitten. Onder de 22 euro hoef je officieel niets bij te betalen!

 

Mijn pakketje wordt als gift verzonden. Hoef ik nu niets bij te betalen?

Altijd leuk een cadeau uit China. Helaas trapt de douane hier niet meer in. Dit komt, omdat op een gegeven moment alle pakketjes als gift werden gemarkeerd.

Ik koop zelf ook veel via Ebay en andere Chinese sites sinds 2002, echter “Gift” markering op een pakket helpt niet. Douane trapt daar niet meer in, als het gecontroleerd wordt zelfs lagere prijs markering helpt niet, als ze twijfelen dan krijg je thuis een brief waarbij je moet verklaren wat er in het pakket zit en kopie van de factuur bij doen. (Spawn, 2012) (http://chinesewebshop.nl/special-douane-invoerrechten-china/)

 

Hoe verlaag ik het douane risico?

Bestel de producten in meerdere pakketjes. De verzendkosten zijn toch vrij laag en met kleinere pakketjes loop je minder kans dat het eruit gepakt wordt en je hoeft minder te betalen. Het is altijd de afweging tussen de extra verzendkosten van meerdere pakketjes en de kans dat het pakketje wordt aangehouden bij de douane. Persoonlijk vind ik het waard om iets extra te betalen, wanneer hierdoor de waarde van het pakketje onder de 20/25 euro blijft. Dit blijft echter een persoonlijke afweging.

Welk postbedrijf kan ik het beste gebruiken?

Dit is eigenlijk een best belangrijke vraag, lees dit daarom zorgvuldig door.

Je kunt je pakketje uit China op 2 manieren laten versturen:
1. Airmail – Dit komt neer op Hong-Kong Post, China Post en Singapore post. Deze wordt door de standaard postservice (PostNL/Bpost) afgeleverd in Nederland/België.
2. Express diensten – Voorbeelden hiervan zijn DHL, FedEx, UPS, EMS en TNT. De hebben meestal ook aparte busjes waarmee je pakket bezorgd wordt.

In de meeste gevallen heb je geen keuze voor wat betreft de verzending. Airmail is namelijk het goedkoopste en de standaard methode van vele webshops. Het voordeel aan airmail is dat er heel veel pakketjes mee worden verstuurd. Hierdoor worden niet alle pakketjes gecontroleerd (dit vinden ze heel jammer bij de douane). Daarnaast is de prijs in het voordeel van Airmail. Een nadeel van Airmail is dat de verzending via airmail meestal langer duurt dan via Express diensten.

De andere optie is Express postbedrijven, zoals DHL, FedEx, UPS, TNT of EMS. Het voordeel van deze diensten is dat de bezorging meestal sneller is en dat de kans dat je pakketje kwijtraakt vrijwel 0 is. Bij Airmail is deze kans zo’n 1 á 2 procent, maar je dekt toch weer een risico af. Een nadeel is dat deze manier van verzenden duurder is en dat zo goed als 100% van de pakketten gecontroleerd wordt, waardoor je altijd rekening moet houden met een bijbetaling.

Mooi, wat doe ik met deze informatie?
Persoonlijk raad ik aan kleine pakketjes met een lage waarde (dus onder de 100/250 dollar) altijd met Airmail te laten verschepen. Mocht de waarde meer zijn dan 20$ dan raad ik ook een trackingnummer aan. Het voordeel is simpelweg dat de kans op een bijbetaling kleiner is en dat de verzendkosten lager zijn.
Mocht je echter je zending snel nodig hebben/ extra zekerheid willen of als ondernemer bestellen dan zijn Expressdiensten de beste optie. Deze gespecialiseerde bedrijven leveren je bestelling sneller af en ze gaan er toch iets veiliger mee om. Vooral bij grotere en duurdere bestellingen, waar de extra verzendkosten te verwaarlozen zijn, is deze manier aan te raden.

Tot slot: Verkopers zullen je vaak EMS of een andere Expressdienst aanraden. Dit komt niet alleen omdat dit ook voor de verkoper extra zekerheid biedt, maar een extra drijfveer is dat de verkoper hier ook nog aan verdient. EMS et cetera belonen namelijk trouwe gebruikers en zo verdient de tegenpartij nog iets extra’s. Dit is geen probleem bij de duurdere/zakelijke zendingen, maar het kan nog eens lonen dit aanbod vriendelijk af te slaan wanneer het gaat om een goedkoper pakketje.

Mijn bestelde product is defect/kapot/niet aangekomen. Wat nu?

Er bestaan de volgende opties wanneer iets niet helemaal goed gaat:
1. Je kunt in een hoekje gaan huilen en je verlies accepteren
2. Je kunt de verkoper aanbieden om jou een voorstel te doen om dit probleem op te lossen
3. Je kunt zelf een oplossing aandragen:
– vragen om je geld terug (of gedeeltelijk ter compensatie, of storecredit), of
– vragen om alsnog het juiste item na te sturen wanneer het op voorraad is

Dit kun je vervolgens communiceren op een dringende maar nog altijd vriendelijke toon via desbetreffende website.
Overigens krijg je je invoerkosten waarschijnlijk niet terug. De douane rekent kosten over iedere zending die naar Nederland komt. Als ik vervolgens ga claimen dat mijn pakketje retour is gegaan dan gaan ze dat niet refunden, anders kan iedereen dat claimen natuurlijk. Ik heb het echter nog nooit geprobeerd, een refund krijg je sowieso bijna nooit, maar je kunt misschien even contact opnemen met PostNL hierover.

Mijn bestelde product is defect/kapot/niet aangekomen. Wat nu? deel 2

Stel, het vorige antwoord loste je probleem niet op.
Dit zou heel goed kunnen, want Chinese webshops en aftersales is nog altijd voor veel websites een probleem. Zo kreeg ik laatst 3x hetzelfde standaardbericht terug op mijn klacht, wat in het kort neerkwam op: Pech gehad, wij vergoeden niets [kuch DealExtreme kuch].

Gelukkig hoeft dit geen probleem te zijn. Ik raad op deze site vaak aan je betaling via PayPal te doen. Mocht het tot 45 dagen na je bestelling zijn dan kun je een klacht indienen in het klachtencentrum van PayPal. Chinese webshops zijn hier erg gevoelig voor aangezien meer dan 90% van de transacties via PayPal gaat. Wanneer er teveel klachten over een bepaalde rekening komen, dan sluit PayPal deze rekening. Je snapt, wanneer je rekening opeens wordt opgeheven/geblokkeerd is dit een enorm probleem voor ieder bedrijf, dus ook voor Chinese webshops.

Meestal zijn ze opeens een stuk vriendelijker en bieden ze een refund aan. Mocht je je geld terug willen eisen, dan kun je de klacht opwaarderen tot een claim en dan krijg je 9 van de 10 keer je geld terug. PayPal accepteert de verzendbewijzen van China Post  en Hong-Kong Post namelijk niet als geldige bewijzen van verzending en dus kunnen ze niet bewijzen dat ze het product ooit überhaupt verzonden hebben [haha]. Enfin, dit resulteert vrijwel altijd in een oordeel in jouw voordeel.

 

Ik wil graag dezelfde Beats by Dre oordopjes uit China als mijn vrienden hebben. Kan dit?

Je moest eens weten hoe vaak ik zo’n vraag al voorbij heb zien komen. Hiervoor heb ik zelfs een speciale pagina opgezet: http://chinesewebshop.nl/beats-dr-dre-uit-china-kopen/ . Handig hé?

Er zijn nog meer alternatieven, maar dit werkt prima.

Ik heb een vraag die hier niet bijstaat.

Tof, ik houd wel van originele vragen. Schroom niet je vraag te stellen, minstens 5 minstens hebben hetzelfde probleem en ik weet zeker dat je er mensen mee helpt. Stel je vraag hieronder in de reaguurderspanelen, of laat een reactie achter in het topic van desbetreffende webshop. Ik lees alles. echt. Je kunt ook altijd een mailtje sturen naar info@chinesewebshop.nl

Tot slot, mocht je een aanvulling op deze vragen hebben, of een antwoord/uitbreiden hebben op een van de gestelde vragen, help dan je mede-chinashopper. Ik weet zeker dat er mensen dit lezen die nog veel meer van Chinashopping weten dan ik. Daarnaast ontlast het mij weer een beetje ;).

Douane (7)

Moet ik niet heel veel betalen aan de douane?

Ha gezellig, een douane vraag. Hier heb ik inmiddels een topic over geschreven inclusief honderden reacties. Ik raad daarom deze link aan: http://chinesewebshop.nl/special-douane-invoerrechten-china/
Ik zal een paar interessante comments kopiëren:
– Zorg dat je bij een betrouwbare site besteld. Alle sites op deze website zijn betrouwbaar, de rest kun je beter eerst driedubbel checken.

– Betaal bij voorkeur met PayPal. Je kunt altijd claimen dat je het pakket niet hebt ontvangen en je krijgt dan vrijwel altijd je geld terug. Dit kan ook als ze in beslag worden genomen, maar dan laat je de tegenpartij opdraaien voor het feit dat jij namaakproducten besteld hebt. Claim alleen als de verkoper een fout maakt. Als het gepakt wordt door de douane is het altijd je eigen fout.
– Persoonlijk bestel ik altijd zo klein mogelijke pakketjes. Nu laat ik producten ook wel eens met meerdere tegelijk komen, maar 4 paar schoenen is echt teveel in 1 pakketje. 2 paar is het maximum en daar heb ik al een keer problemen mee gehad. Het is altijd een ‘trade-off’ tussen extra verzendkosten en het risico. 30 euro voor een paar schoenen is trouwens wel veel. Ik zou vragen aan de verkoper of hij het ook met airmail (HK- /China-/Singapore Post) kan versturen.
– Hoewel sommige dingen in China mogelijk zijn die hier onmogelijk zijn (lage productprijzen en gratis wereldwijde verzending) herhaal ik het nogmaals: Gebruik altijd je gezond verstand!

Hoeveel moet ik bijbetalen aan de douane?

Nogmaals, check deze link: http://chinesewebshop.nl/special-douane-invoerrechten-china/

Jouw pakketjes zijn echt geen uitzondering. Officieel hoef je tot 22 euro niets mee te betalen, dus als je zorgt dat je pakketjes daaronder zitten zit je sowieso goed!

Ik heb voor meer dan 22 euro in China geshopt. Hoeveel moet ik nu bijbetalen?

Lastig te zeggen, dit verschilt per postpakket. Ga maar uit van 19% btw + 10 euro inklaringskosten + eventuele invoerrechten.
Soms heb je met kleine dure producten geluk en hoef je niets bij te betalen. Voorbeelden hiervan zijn oordopjes, horloges of mobiele telefoons. Ga hier echter niet standaard vanuit, dan kan het tegenvallen.
Mocht het namaak zijn dan loop je altijd de kans dat het in beslag wordt genomen, het meeste komt er wel door.

Qua waardebepaling volgt de douane meestal wat er op het pakketje staat. Mochten ze dit onduidelijk vinden of de waarde niet kunnen bepalen dan ontvang je een brief waarin je de waarde kunt aangeven. In een van de eerdere posts in dit topic heb ik een link gepost naar een forum, waarin mensen aangeven vaak de waarde van het pakket te verlagen. Dit is mogelijk, wel op eigen risico natuurlijk.

Hoeveel extra kosten moet ik precies betalen bij de douane?

Dit is de meest gestelde vraag op deze website. In allerlei varianten mogelijk overigens. Rustig aan, in de praktijk valt het meestal erg mee.
Een beschrijving van de eventuele douanekosten kun je vinden op de volgende pagina: http://chinesewebshop.nl/special-douane-invoerrechten-china/

Onthoud; De waardebepaling blijft echter nattevingerwerk. Wanneer je 2x hetzelfde pakket bestelt, levert het waarschijnlijk 2x een verschillende waarde op. Deze bedragen liggen meestal dicht bij elkaar, maar er kunnen dus ook grote verschillen in zitten. Onder de 22 euro hoef je officieel niets bij te betalen!

 

Mijn pakketje wordt als gift verzonden. Hoef ik nu niets bij te betalen?

Altijd leuk een cadeau uit China. Helaas trapt de douane hier niet meer in. Dit komt, omdat op een gegeven moment alle pakketjes als gift werden gemarkeerd.

Ik koop zelf ook veel via Ebay en andere Chinese sites sinds 2002, echter “Gift” markering op een pakket helpt niet. Douane trapt daar niet meer in, als het gecontroleerd wordt zelfs lagere prijs markering helpt niet, als ze twijfelen dan krijg je thuis een brief waarbij je moet verklaren wat er in het pakket zit en kopie van de factuur bij doen. (Spawn, 2012) (http://chinesewebshop.nl/special-douane-invoerrechten-china/)

 

Hoe verlaag ik het douane risico?

Bestel de producten in meerdere pakketjes. De verzendkosten zijn toch vrij laag en met kleinere pakketjes loop je minder kans dat het eruit gepakt wordt en je hoeft minder te betalen. Het is altijd de afweging tussen de extra verzendkosten van meerdere pakketjes en de kans dat het pakketje wordt aangehouden bij de douane. Persoonlijk vind ik het waard om iets extra te betalen, wanneer hierdoor de waarde van het pakketje onder de 20/25 euro blijft. Dit blijft echter een persoonlijke afweging.

Welk postbedrijf kan ik het beste gebruiken?

Dit is eigenlijk een best belangrijke vraag, lees dit daarom zorgvuldig door.

Je kunt je pakketje uit China op 2 manieren laten versturen:
1. Airmail – Dit komt neer op Hong-Kong Post, China Post en Singapore post. Deze wordt door de standaard postservice (PostNL/Bpost) afgeleverd in Nederland/België.
2. Express diensten – Voorbeelden hiervan zijn DHL, FedEx, UPS, EMS en TNT. De hebben meestal ook aparte busjes waarmee je pakket bezorgd wordt.

In de meeste gevallen heb je geen keuze voor wat betreft de verzending. Airmail is namelijk het goedkoopste en de standaard methode van vele webshops. Het voordeel aan airmail is dat er heel veel pakketjes mee worden verstuurd. Hierdoor worden niet alle pakketjes gecontroleerd (dit vinden ze heel jammer bij de douane). Daarnaast is de prijs in het voordeel van Airmail. Een nadeel van Airmail is dat de verzending via airmail meestal langer duurt dan via Express diensten.

De andere optie is Express postbedrijven, zoals DHL, FedEx, UPS, TNT of EMS. Het voordeel van deze diensten is dat de bezorging meestal sneller is en dat de kans dat je pakketje kwijtraakt vrijwel 0 is. Bij Airmail is deze kans zo’n 1 á 2 procent, maar je dekt toch weer een risico af. Een nadeel is dat deze manier van verzenden duurder is en dat zo goed als 100% van de pakketten gecontroleerd wordt, waardoor je altijd rekening moet houden met een bijbetaling.

Mooi, wat doe ik met deze informatie?
Persoonlijk raad ik aan kleine pakketjes met een lage waarde (dus onder de 100/250 dollar) altijd met Airmail te laten verschepen. Mocht de waarde meer zijn dan 20$ dan raad ik ook een trackingnummer aan. Het voordeel is simpelweg dat de kans op een bijbetaling kleiner is en dat de verzendkosten lager zijn.
Mocht je echter je zending snel nodig hebben/ extra zekerheid willen of als ondernemer bestellen dan zijn Expressdiensten de beste optie. Deze gespecialiseerde bedrijven leveren je bestelling sneller af en ze gaan er toch iets veiliger mee om. Vooral bij grotere en duurdere bestellingen, waar de extra verzendkosten te verwaarlozen zijn, is deze manier aan te raden.

Tot slot: Verkopers zullen je vaak EMS of een andere Expressdienst aanraden. Dit komt niet alleen omdat dit ook voor de verkoper extra zekerheid biedt, maar een extra drijfveer is dat de verkoper hier ook nog aan verdient. EMS et cetera belonen namelijk trouwe gebruikers en zo verdient de tegenpartij nog iets extra’s. Dit is geen probleem bij de duurdere/zakelijke zendingen, maar het kan nog eens lonen dit aanbod vriendelijk af te slaan wanneer het gaat om een goedkoper pakketje.

Overig (4)

Mijn bestelde product is defect/kapot/niet aangekomen. Wat nu?

Er bestaan de volgende opties wanneer iets niet helemaal goed gaat:
1. Je kunt in een hoekje gaan huilen en je verlies accepteren
2. Je kunt de verkoper aanbieden om jou een voorstel te doen om dit probleem op te lossen
3. Je kunt zelf een oplossing aandragen:
– vragen om je geld terug (of gedeeltelijk ter compensatie, of storecredit), of
– vragen om alsnog het juiste item na te sturen wanneer het op voorraad is

Dit kun je vervolgens communiceren op een dringende maar nog altijd vriendelijke toon via desbetreffende website.
Overigens krijg je je invoerkosten waarschijnlijk niet terug. De douane rekent kosten over iedere zending die naar Nederland komt. Als ik vervolgens ga claimen dat mijn pakketje retour is gegaan dan gaan ze dat niet refunden, anders kan iedereen dat claimen natuurlijk. Ik heb het echter nog nooit geprobeerd, een refund krijg je sowieso bijna nooit, maar je kunt misschien even contact opnemen met PostNL hierover.

Mijn bestelde product is defect/kapot/niet aangekomen. Wat nu? deel 2

Stel, het vorige antwoord loste je probleem niet op.
Dit zou heel goed kunnen, want Chinese webshops en aftersales is nog altijd voor veel websites een probleem. Zo kreeg ik laatst 3x hetzelfde standaardbericht terug op mijn klacht, wat in het kort neerkwam op: Pech gehad, wij vergoeden niets [kuch DealExtreme kuch].

Gelukkig hoeft dit geen probleem te zijn. Ik raad op deze site vaak aan je betaling via PayPal te doen. Mocht het tot 45 dagen na je bestelling zijn dan kun je een klacht indienen in het klachtencentrum van PayPal. Chinese webshops zijn hier erg gevoelig voor aangezien meer dan 90% van de transacties via PayPal gaat. Wanneer er teveel klachten over een bepaalde rekening komen, dan sluit PayPal deze rekening. Je snapt, wanneer je rekening opeens wordt opgeheven/geblokkeerd is dit een enorm probleem voor ieder bedrijf, dus ook voor Chinese webshops.

Meestal zijn ze opeens een stuk vriendelijker en bieden ze een refund aan. Mocht je je geld terug willen eisen, dan kun je de klacht opwaarderen tot een claim en dan krijg je 9 van de 10 keer je geld terug. PayPal accepteert de verzendbewijzen van China Post  en Hong-Kong Post namelijk niet als geldige bewijzen van verzending en dus kunnen ze niet bewijzen dat ze het product ooit überhaupt verzonden hebben [haha]. Enfin, dit resulteert vrijwel altijd in een oordeel in jouw voordeel.

 

Ik wil graag dezelfde Beats by Dre oordopjes uit China als mijn vrienden hebben. Kan dit?

Je moest eens weten hoe vaak ik zo’n vraag al voorbij heb zien komen. Hiervoor heb ik zelfs een speciale pagina opgezet: http://chinesewebshop.nl/beats-dr-dre-uit-china-kopen/ . Handig hé?

Er zijn nog meer alternatieven, maar dit werkt prima.

Ik heb een vraag die hier niet bijstaat.

Tof, ik houd wel van originele vragen. Schroom niet je vraag te stellen, minstens 5 minstens hebben hetzelfde probleem en ik weet zeker dat je er mensen mee helpt. Stel je vraag hieronder in de reaguurderspanelen, of laat een reactie achter in het topic van desbetreffende webshop. Ik lees alles. echt. Je kunt ook altijd een mailtje sturen naar info@chinesewebshop.nl

Tot slot, mocht je een aanvulling op deze vragen hebben, of een antwoord/uitbreiden hebben op een van de gestelde vragen, help dan je mede-chinashopper. Ik weet zeker dat er mensen dit lezen die nog veel meer van Chinashopping weten dan ik. Daarnaast ontlast het mij weer een beetje ;).

Algemeen (9)

Ik bestel voor de 1e keer iets in China. Welke webshop?

Er is hier een overzicht van de meeste Chinese webshops: http://chinesewebshop.nl/de-ultieme-lijst-van-chinese-webshops/

Mocht je er voor de eerste keer iets bestellen dan raad ik Priceangels, Focalprice, Buyincoins of Dinodirect aan, maar dit is slechts mijn persoonlijke voorkeur.

Hoe kunnen die prijzen zo laag zijn?

Dit is eigenlijk vrij simpel. Tegenwoordig staat er op bijna op alles Made in China. Hoewel ik ook liever made in Holland / Belgium of Germany support, is het simpelweg een feit dat het grootste deel uit China komt. Daarnaast maken ze tegenwoordig veel onderdelen in China, zetten ze het hier in elkaar en dan kan er alsnog een sticker made in Holland op…

China is erg goedkoop. Dit komt door de overvloed in arbeiders, waardoor de prijs voor arbeid erg laag ligt. Daarnaast liggen de inputkosten van producten erg laag. Dit alles resulteert in dat er veel producten goedkoop gemaakt kunnen worden. De grootste besparing is echter die op de tussenpersonen. Er zijn zelfs voor de simpelste producten tegenwoordig meerdere tussenhandelaren. Tel daarbij op dat de export gesubsidieerd wordt door de Chinese overheid (o.a. door middel van de post en de wisselkoers van de yuan) en dat de webshops met elkaar concurreren op prijs en je snapt dat de prijs voor sommige producten veel lager ligt dan in Europa.

Zijn al deze Chinese webshops wel betrouwbaar?

De Chinese webshops die ik beschrijf op deze website zijn allemaal door mij getest en betrouwbaar. Mocht je een andere Chinese webshop tegenkomen en twijfelen of deze betrouwbaar is dan kun je het altijd vragen in de reactiepanelen.

Ik vertrouw het toch niet echt. Hoe kan ik dit oplossen?

Mocht je een bepaalde website niet vertrouwen dan raad ik aan eerst iets kleins te bestellen. Gaat het dan verkeerd, dan ben je hoogstens een paar euro kwijt. Betaal bij voorkeur met PayPal, dan kun je zelfs deze paar euro’s terugclaimen.

Zijn de verzendkosten vanuit China niet verschrikkelijk duur?

Nee. Sterker nog, de meeste webshops verzenden gratis en voor niets ;). Ok, helemaal gratis is het niet, ze berekenen het deels door in de prijs van het product en de postdienst wordt hevig gesubsidieerd door de Chinese overheid. Dit is de reden waarom je bij private kopers wel verzendkosten moet betalen. Echter, deze zijn vrijwel altijd lager dan in Europa.

Ik heb vorige week iets besteld. Het is nog steeds niet verzonden.

Het verwerken van je bestelling blijft mensenwerk. Het kan zijn dat het product tijdelijk niet op voorraad is [bij DealExtreme duurt dit soms meer dan 1 maand] of dat het personeel een paar dagen vrij heeft.
Dit komt echter vaak goed en het pakket wordt meestal binnen een week verzonden. Zo niet, dan laat de desbetreffende webshop het meestal weten en kun je kiezen voor een refund. Het langste deel van het proces zit ‘m echter in de verzending zelf.
Geduld, het komt van de andere kant van de wereld. Als je iets snel moet hebben dan raad ik een bestelling bij een Nederlandse/Belgische webshop aan.

Ik heb vorige week iets besteld in China. Ik heb echter nog niks ontvangen. Ben ik opgelicht?

Het duurt meestal een week of 3 tot een pakketje uit China aan uw voordeur arriveert. Dit is echter erg onzeker en hangt af van meerdere factoren. Soms heb je geluk en krijg je al binnen 2 weken post uit China. Het kan echter soms wel 2 maanden duren. Dit is echter niet normaal en meestal is het er binnen 3 tot 4 weken.

Ik wacht inmiddels 3 weken en er is nog niets. Wat nu?

Geduld. Het komt van de andere kant van de wereld, dus soms duurt het even ;). Misschien is het momenteel Chinees nieuwjaar of een van de andere vele nationale Chinese feestdagen. Meestal ligt het echter aan de Nederlandse sorteerdienst bij Schiphol. Waarom? Jullie bestellen teveel en ze hebben daar te weinig personeel om alle pakketjes snel te verwerken. Mocht het echter langer dan 40 dagen duren dan kun je een PayPal claim overwegen, om je geld terug te claimen.

Welk postbedrijf kan ik het beste gebruiken?

Dit is eigenlijk een best belangrijke vraag, lees dit daarom zorgvuldig door.

Je kunt je pakketje uit China op 2 manieren laten versturen:
1. Airmail – Dit komt neer op Hong-Kong Post, China Post en Singapore post. Deze wordt door de standaard postservice (PostNL/Bpost) afgeleverd in Nederland/België.
2. Express diensten – Voorbeelden hiervan zijn DHL, FedEx, UPS, EMS en TNT. De hebben meestal ook aparte busjes waarmee je pakket bezorgd wordt.

In de meeste gevallen heb je geen keuze voor wat betreft de verzending. Airmail is namelijk het goedkoopste en de standaard methode van vele webshops. Het voordeel aan airmail is dat er heel veel pakketjes mee worden verstuurd. Hierdoor worden niet alle pakketjes gecontroleerd (dit vinden ze heel jammer bij de douane). Daarnaast is de prijs in het voordeel van Airmail. Een nadeel van Airmail is dat de verzending via airmail meestal langer duurt dan via Express diensten.

De andere optie is Express postbedrijven, zoals DHL, FedEx, UPS, TNT of EMS. Het voordeel van deze diensten is dat de bezorging meestal sneller is en dat de kans dat je pakketje kwijtraakt vrijwel 0 is. Bij Airmail is deze kans zo’n 1 á 2 procent, maar je dekt toch weer een risico af. Een nadeel is dat deze manier van verzenden duurder is en dat zo goed als 100% van de pakketten gecontroleerd wordt, waardoor je altijd rekening moet houden met een bijbetaling.

Mooi, wat doe ik met deze informatie?
Persoonlijk raad ik aan kleine pakketjes met een lage waarde (dus onder de 100/250 dollar) altijd met Airmail te laten verschepen. Mocht de waarde meer zijn dan 20$ dan raad ik ook een trackingnummer aan. Het voordeel is simpelweg dat de kans op een bijbetaling kleiner is en dat de verzendkosten lager zijn.
Mocht je echter je zending snel nodig hebben/ extra zekerheid willen of als ondernemer bestellen dan zijn Expressdiensten de beste optie. Deze gespecialiseerde bedrijven leveren je bestelling sneller af en ze gaan er toch iets veiliger mee om. Vooral bij grotere en duurdere bestellingen, waar de extra verzendkosten te verwaarlozen zijn, is deze manier aan te raden.

Tot slot: Verkopers zullen je vaak EMS of een andere Expressdienst aanraden. Dit komt niet alleen omdat dit ook voor de verkoper extra zekerheid biedt, maar een extra drijfveer is dat de verkoper hier ook nog aan verdient. EMS et cetera belonen namelijk trouwe gebruikers en zo verdient de tegenpartij nog iets extra’s. Dit is geen probleem bij de duurdere/zakelijke zendingen, maar het kan nog eens lonen dit aanbod vriendelijk af te slaan wanneer het gaat om een goedkoper pakketje.

196 Reacties op “FAQ”

  1. Lyseth Says:

    Beste,

    Ik heb kleding besteld uit china, maar ze hebben het verkeerde artikel opgestuurd.
    Nu vraagt men mij het retour te zenden.
    Als ik via track and trace van tnt stuur, ben ik 24.30 € kwijt.
    Hoe kan ik het beste retour zenden?

    Groet Lyseth

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Beantwoord

    • Stefano Says:

      Dat is altijd vervelend. Waar heb je de kleding besteld?
      Ik zou zeker eens de return policy op de website bekijken. Als daar niets instaat dat hun de retour kosten terug betalen, zou je ze hierover kunnen mailen.

      In dit geval hebben hun een fout gemaakt door een verkeerd artikel op te sturen. Je zou dus kunnen aangeven dat je het geen probleem vindt om het artikel retour te sturen, mits hun aangeven dat ze de bijbehorende kosten vergoeden.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Beantwoord

    • Amby Says:

      Als je met Paypal of VISA hebt betaald, dan kan je een claim indienen om je geld terug te halen. Paypal en VISA beschermen tegen het ontvangen van verkeerde producten.

      Terugsturen zou ik nooit doen, tenzij de webshop de kosten wilt vergoeden.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: -1 (from 1 vote)

      Beantwoord

    • J. Acton Says:

      ik heb een bestelling geplaats en ontvangen.
      alleen hebben ze een verkeerde maat gestuurd ,hoe moet ik dit terug sturen en gaat het mij geld kosten .
      hoeveel en waarom.

      J Acton

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Beantwoord

  2. Johan Says:

    Ik heb een fietsframe uit China besteld via alibaba.com en betaald met VISA .
    Verzend met EMS en behandeld in Brussel-airport door bpost International.
    Kreeg gisteren een brief van bpost dat de goederen door de douane in beslag zijn genomen wegens verdenking van namaak.
    Kan ik mijn geld via VISA terug eisen?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Beantwoord

    • Amby Says:

      Een namaakfiets? Ze weten het ook wel te verzinnen in China… Ik zou het gewoon even proberen bij VISA, je hebt immers kopersbescherming, en het is niet aangekomen.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Beantwoord

  3. Sandy Says:

    Hallo,
    Ik wil graag een pakket (tot 2 kg, brievenbuspost) naar een naaiatelier in Kongkong sturen met een stuk kledingstof erin, twv ong 140 euro. Moet ik zelf douanekosten betalen? nogmaals: ik stuur het pakket zelf naar Hongkong en niet andersom. Bedankt!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Beantwoord

    • Amby Says:

      Het is de ontvanger die de douanekosten betaalt, niet de verzender. Dus een pakket naar HK sturen zou je aan de douane niets moeten kosten. Je dient wel even een douaneverklaring met je pakketje mee te sturen overigens. 🙂

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Beantwoord

  4. Karin Says:

    Ik heb laatst hier een zonnebril op besteld, maar nooit geen bevestiging gekregen en heb ze wel betaald via creditcard VISA.

    Is deze site betrouwbaar??

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Beantwoord

    • Karin Says:

      http://www.shoprayban-sales.com

      Deze site

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Beantwoord

    • Amby Says:

      Deze site bestaat schijnbaar nog maar een maand. Bovendien wordt hij waarschijnlijk gehost in China (maar dat wist je mogelijk al), dus de kans dat je een authentiek product krijgt is nihil. Dus ik twijfel zeer aan de betrouwbaarheid. Ik zou even een mailtje doen naar dat bedrijf om te vragen hoe het nou zit. Persoonlijk zou ik de koop ook ongedaan proberen te maken, maar dat moet je zelf weten. Hoe dan ook, VISA biedt hele redelijke kopersbescherming, dus mocht je er niet uitkomen met de verkoper moet je daar even een belletje naartoe doen en dan krijg je die paar tientjes ongetwijfeld wel terug.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Beantwoord

  5. milou Says:

    Hallo, ik heb een vraag over het volgende en hoop dat iemand mij advies kan geven.
    Ik heb een pakket gekocht in China en na ontvangst bleek het apparaat niet te werken. Na veel gedoe het retour gezonden aan de verkoper. 31 juli is het pakket aangeboden aan hem en geweigerd omdat, zoals hij zegt 230 dollar moet betalen anders krijgt hij het pakket niet. Nu eist de verkoper dat ik die 230 dollar ga betalen en brengt dit bedrag in mindering op myn refund die ik heb aangevraagd. Ik ben voor alsnog niet van plan dit zomaar te betalen.

    De verkoper had het pakket verzonden met een bedrag van 99 dollar. Maar omdat ik het retour moest zenden heb ik dat gedaan met een verzekering, ook mede omdat ik totaal geen vertrouwen meer heb in de verkoper en zeker wilde zijn dat ik mijn geld retour zou krijgen als het pakket zoek zou raken of beschadigd zou aankomen. De werkelijke waarde is 1150 dollar en die waarde heb ik opgegeven op het verzekerings- verzendbewijs.
    Ook staat op het pakket duidelijk aangegeven dat ik het pakket NIET retour wil als het niet bezorgd kan worden en dat het duidelijk om een retour zending gaat.

    Nu mijn vragen:
    1 Zou het kunnen dat de verkoper die 230 dollar belasting in China moet betalen?
    Zelfs al gaat het om een retourzending?
    2 Kan hij van mij eisen dat ik dat betaal?
    Ik ben dat niet van plan voorlopig maar wil wel even weten welke mogelijkheden ik heb.
    3 Stel dat de verkoper het pakket niet betaald, en het wordt niet retour gezonden naar mij wat gaat er dan gebeuren? Wie krijgt daar dan een rekening van? Moet ik dan alsnog het volle pond van 1150 dollar van de apparaten aan de verkoper betalen of niet, hoe gaat dit in zijn werk?

    Inmiddels heb ik wel de creditkaart maatschappij het geld terug laten halen, een betwiste verklaring ingediend en is mijn zaak in behandeling, maar dit kwam vandaag allemaal weer binnen. Dit is voor mij de eerste keer dat ik iets koop in China dus wel heftig allemaal, enfin ik leer er ook weer veel van, en dat ook namens de mensen hier die mij advies kunnen geven.

    Ook heb ik bij Aliexpress een escalete gedaan en die is net gister afgelopen, dus kan geen melding meer doen hierover. Welke gevolgen kan dat hebben?

    Ik zou zo erg geholpen zijn met wat adviezen hierover. Ik ga morgen maar weer contact opnemen met de creditcardservice om dit weer toe te voegen aan het dossier, maar zou het heel fijn vinden als iemand mij even antwoord kan geven, al is het maar voor mijn nachtrust

    Alvast heel erg bedankt, ik zie uit naar de reacties
    Milou

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Beantwoord

    • Amby Says:

      Hey Milou,

      Wat vervelend dat dit je is overkomen. Ik denk dat je er goed aan hebt gedaan je CC maatschappij op de hoogte te stellen, want er zijn weinig rechten of plichten als je in China koopt.

      Het kan inderdaad zijn dat de verkoper 230 dollar moet betalen, hij heeft ook te maken met importbelastingen. Vaak willen (of kunnen) verkopers dat inderdaad niet betalen, en vragen jou dat dan te doen. Daar zijn geen regels voor, maar eigenlijk zou je dat van te voren af moeten spreken. Nu kan hij het pakket weigeren, en kan jij er niet veel aan doen. Komt het pakket niet terug bij de verkoper, dan weet ik niet of jij recht hebt op je geld terug, dat zou ik dan ook even met je CC maatschappij overleggen, die zijn vaak je beste kans om je geld terug te krijgen.

      Veel succes!
      Amby

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Beantwoord

  6. milou Says:

    Hallo Amby,

    Dank je voor het antwoord, de verkoper is niet van plan dat geld te betalen en weigert het pakket. tja, als ik zo je antwoord lees, ben ik straks echt de pineut en wordt ik verplicht om het te betalen anders komt er dus helemaal geen refund. Hij stelt nu dus voor dat ik die 230 dollar betaal, hij het pakket in ontvangst neemt en dan van de 1150 dollar de 230 dollar afhaalt, kortom een dure les. Ik heb vandaag met de CC gebeld en de info door gestuurd en nu gaan zij weer kijken welke mogelijkheden er zijn en dat is dus weer wachten.

    Ik heb toch nog even een vraagje: stel nu dat het pakket retour wordt gezonden naar mij, wat kan ik dan het beste doen, liever neem ik het pakket niet aan maar is dat wijsheid? Als ikhet pakket wel zou accepteren,ben ik het hele bedrag kwijt van 1150 dollar neem ik aan?
    Maar stel nu dat ik ook het pakket weiger wat zou er dan kunnen gebeuren? Moedeloos wordt ik ervan, ik ga morgen nog maar een keer bellen met de CC en het voorleggen.

    Zodra ik meer hoor laat ik het even weten, voor mij pech, maar ook goed voor andere om dit te lezen als men inkopen wil doen in China, eigenlijk moet je dus vooraf alles laten vastleggen zwart op wit anders ben je klos.

    Nogmaals dank voor het antwoord, ik zou het fijn vinden als je nog even een antwoord geeft op mijn laatste vragen in deze mailing.

    vriendelijke groet, Milou

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Beantwoord

    • Amby Says:

      Je laatste vragen zou ik niet zo goed antwoord op weten. Ik weet niet zeker wat er met pakketten gebeurd die niet worden geaccepteerd door zowel ontvanger als verzender, maar het lijkt me dat zo’n pakket op een moment misschien vernietigd wordt, en dat wil je ook niet hebben. Als het pakket verdwijnt, dan maakt dat je positie niet beter denk ik. Dus waarschijnlijk zou ik het wel weer aannemen mocht het terugkomen, de evt. importbelastingen kan je volgens mij terugvragen, omdat het een retour is. Maar wederom, ik zou het aan de CC maatschappij vragen. Ik hoor graag hoe dit zich afwikkelt!

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Beantwoord

  7. milou Says:

    Hallo Amby,

    Dank je wel voor je reactie. Ik ga woensdag nog weer eens met de CC bellen en vragen of zij inmiddels al iets meer kunnen zeggen over de hele kwestie. Mijn gedachten zijn, ik heb voldaan aan mijn plichten, a, het pakket retour gezonden en b, het juiste bedrag erop gezet van de waarde bij retourzending, c, is het pakket aangekomen, alleen geweigerd, dat is dan het probleem van de verkoper denk ik dan, maar misschien wel te makkelijk gedacht. Eigenlijk zie ik het als een soort fraude van de verkoper dat hij maar 99 dollar op het verzendpakket had gezet destijds toen hij het naar mij heeft verzonden.

    Kijk een punt is ook, dat , toen ik het heb gekocht betaald heb met mijn creditcard, maar voordat ik daar een rekening van kreeg het bedrag al geblokkerd was bij de cc maatschappij, dus feitelijk heb ik nog helemaal niets betaald.

    Ach, misschien denk ik wel te logisch. Ik zal je in elk geval laten weten als er meer nieuws is.
    Bedankt nogmaals,
    groet, Milou

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Beantwoord

    • Amby Says:

      Ik denk ook dat je het netjes hebt af proberen te handelen. Inderdaad, die Chinees pleegt fraude door 99 dollar op je pakket te zetten, maar dat doen alle Chinese verkopers. Ik heb nog nooit wat uit China ontvangen waar de juiste waarde op stond. Meestal zetten ze er een lagere waarde op zodat jij geen/minder invoerbepaling hoeft te betalen.

      Maar goed, hoe netjes jij het ook probeert te doen, je kan je niet beroepen op het Nederlandse consumentenrecht, en Chinees consumentenrecht bestaat volgens mij niet/nauwelijks. De enige die wat voor je kunnen doen als je problemen hebt zijn de partijen via wie je geld over maakt, zoals Paypal of de CC maatschappij. Hun wil is wet, dus hopelijk beslissen ze in jouw voordeel!

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Beantwoord

  8. milou Says:

    Dank je Amby, voor het meedenken. Ik ga morgen nog eens met de cc maatschappij bellen en verder is het afwachten. Zodra er weer nieuws is hoor je het van me.

    fijne dag, Milou

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Beantwoord

  9. Hein Says:

    Ik ben op de site ALI Expres gekomen ziet er interessant uit maar zie deze niet bij je aanbevelingen is deze niet betrouwbaar ?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Beantwoord

    • Theo Says:

      Ik heb hele goede ervaringen met AliExpress. Eigenlijk is AliExpress een soort bemiddelingswebsite voor vele kleine bedrijfjes. Maar geeft wel extra veiligheid: Je betaalt via AliExpress, maar die houdt het geld vast totdat je bevestigt dat je de aankoop goed ontvangen hebt (of na een bepaalde termijn). Ben je niet tevreden of heb je goederen niet ontvangen krijg je je geld terug. Mijn vrouw bestelde paar schoenen, kreeg twee rechterschoenen. Foto opgestuurd en zonder gedoe werd een tweede paar gestuurd, nu wel een rechter- en linkerschoen. Van een andere leverancier kwam van AliExprss het bericht dat ze het niet vertouwden en daarom geld terugstuurden. Geld onvangen en toch nog het artikel.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Beantwoord

      • milou Says:

        Hallo Theo,
        Wat fijn voor je dat het zo mooi is afgehandeld in jou geval. Bij mij ligt het behoorlijk gecompliceerd. Big problem met de verkoper vanaf het begin. Ik denk dat het ook te maken heeft met wat voor bedrijf je in zee bent gegaan, zelf heb ik gewoon dikke pech, en zal deze verkoper ook nooit aanbevelen. De problemen zitten in mijn geval bij de verkoper, Aliexpress bemiddelt, maar met de verkoper valt niet te bemiddelen, dus moest er een dispute en tot slot een escalte worden gestart en dat is een langdurige procedure. Heel veel bewijsstukken opsturen van bv de communicatie met de verkoper, bewijs van retourzending ( wat ik logisch vindt), allerlei foto’s maken van de skype communicatie etc etc. Wel begrijpelijk dat Aliexpress alle bewijsstukken wil hebben van zowel de verkoper als van mij voor zij overgaan tot een beslissing, en dat kost 3 maanden. Enfin, vandaar mijn creditcard maatschappij ingeschakeld zodat het geld in elk geval veilig staat in Nederland. Zij gaan nu verder de zaak afhandelen met Aliexpress en hoop begin oktober eindelijk een uitslag te krijgen en hopelijk possitief. Dit is even in het kort het hele verhaal en alle trouble is vele malen langer, inmiddels een dossier van 40 a4tjes.

        Ik zeg geen verkeerde dingen over Aliexpress maar wel over de verkoper.

        Theo, geniet van de schoenen en laat je vooral niet weerhouden om rond te neuzen in China. Fijne dag, en groet, Milou

        VA:F [1.9.22_1171]
        Rating: 0 (from 0 votes)

        Beantwoord

  10. milou Says:

    Hallo Amby
    Laatste nieuws: De CC maatschappij gebeld die hebben een klacht ingediend bij de bank van Aliexpress met alle motivatie, binnen 45 dagen moeten ze reageren, dus afwachten maar. Als je kijkt naar de Ned-wetgeving sta ik sterk om mijn volledige geld retour te krijgen, maar hoe ze daar in China mee omgaan blijft dus nog de vraag.
    Zodra er meer bekend is laat ik het weten.

    Bedankt zo ver, vriendelijke groet, Milou

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Beantwoord

    • milou Says:

      p.s,
      De CC adviseerd de 230 dollar niet te betalen, en als het pakket retour wordt gezonden naar mij het NIET aan te nemen. Verder het advies gekregen totaal niet meer te reageren op de mails en berichten die de verkoper zend. Kort gezegd, loslaten en de CC de rest laten afhandelen. In elk geval begin oktober de uitslag of eerder.
      groet, Milou

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Beantwoord

    • Amby Says:

      Bedankt voor je bericht!

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Beantwoord

  11. marina Says:

    hi Amby, ik wil graag kleren bestellen voor mijn kinderen.
    welke website raad je me aan? ik denk ook aan aliexpress.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Beantwoord

  12. Amby Says:

    Hey Marina, ik heb nog nooit kleren voor kinderen besteld in China, dus wat dat betreft geen tips voor je. Voor mezelf koop ik meestal kleren bij Banggood en recentelijk ook bij Dresslink. Je kunt natuurlijk ook op marktplaatsen kijken zoals Ebay of Aliexpress, ook voldoende aanbod, en genoeg betrouwbare verkopers. Kleren uit China vallen voor dames zo’n 1-2 maten kleiner, maar ik weet niet hoe dit voor kinderen is. Wat ik altijd doe is kijken naar de omvangsmaten, en niet of het M, L, of XL is. Mijn andere tip is om naar het materiaal te kijken. Soms kocht ik iets waarvan ik dacht dat het katoen(mix) was, maar bleek het een hele nare synthetische stof te zijn die gelijk de klikt in kon.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +1 (from 1 vote)

    Beantwoord

    • marina Says:

      is goed Amby. Bedankt voor je tip.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Beantwoord

    • marina Says:

      Hey Amby, wanneer weet ik als iets namaak is dan. Ik zie leuke addidas pakken en guccie kleren. Zijn ze namaak?

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Beantwoord

      • Amby Says:

        Als het uit China komt dan is het (vrijwel) altijd nep. De prijs is dan ook vaak te mooi om waar te zijn. Volgens mij kan je alleen voor een leuke prijs merkkleren bij veilingen op Ebay kopen, van Amerikaanse verkopers.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Rating: 0 (from 0 votes)

        Beantwoord

  13. johan Says:

    Ik heb iets besteld uit China en dat is de 23e aangekomen in Nederland, volgens track and trace. Maar ik heb nog niks ontvangen.
    Weet iemand waar ik heen kan bellen om te informeren?
    Ik heb PostNL al benaderd (ook om de code om te zetten naar een Nederlandse barcode) maar die kunnen niks vinden.

    9/23/2014 12:00:00 AM Netherlands Arrive at Netherlands Airport
    9/22/2014 12:00:00 AM BeiJing Hand over to Airport, Flight No. KL898
    9/21/2014 12:00:00 AM BeiJing Departure from Outward Office of Exchange
    9/20/2014 12:00:00 AM BeiJing Arrive at Post Office Processing Centre
    9/20/2014 12:00:00 AM BeiJing Arrive at Outward Office of Exchange
    9/15/2014 12:00:00 AM ShenZhen Arrived at ShenZhen Yanwen Sorting Center
    9/15/2014 12:00:00 AM ShenZhen Despatched from ShenZhen Yanwen Sorting Center

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +1 (from 1 vote)

    Beantwoord

    • andries Says:

      ik heb hetzelfde vanaf de 18e. ik heb postnl ook geinformeerd. het zou mooi zijn als iemand weet met welke bezorgdienst het dan bezorgd word, het betreft geen electronica en is goedkoper dan 22 euro.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Beantwoord

  14. sarah Says:

    Ik heb heel veel kleding bij dresslink.com besteld voor 60 euro,
    nu 2 maanden later heb ik 1 jurk ontvangen die ik niet eens had besteld.
    kan ik iets doen?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Beantwoord

  15. Henriette Says:

    ik heb per ongeluk twee een betaling gedaan via Ideal maar nog niet een betaling terug ontvangen.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Beantwoord

    • Amby Says:

      Mailen naar de webshop met het verzoek je geld terug te storten. Meer dan dat kan je niet doen.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Beantwoord

  16. Samantha Says:

    Ik heb 3 maanden geleden een trui besteld, maar nog niks ontvangen. Nu heb ik n dispute geopend en wordt t bedrag teruggestort. Maar wat als t pakketje alsnog binnenkomt? Moet ik dit dan gaan betalen en zoja: hoe moet ik dit dan gaan betalen? De bestellingstatus is nl afgesloten.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Beantwoord

    • Stefano Says:

      Heb ik ook wel eens gehad. Iets besteld wat in mijn geval 3 maanden later binnen was. Ondertussen had ik een claim geopend en me geld terug gekregen.

      Zelf heb ik, toen het pakket alsnog binnen was gekomen, geen berichtje naar de verkoper verstuurd. Misschien niet zo netjes, maar dat is dan maar zo.

      Je moet voor jezelf bepalen of je wel of geen berichtje stuurt naar de verkoper. Het komt ook vaak genoeg voor dat je van de verkoper niets hoeft te betalen.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Beantwoord

    • Bart Says:

      Ik weet niet hoe je dan moet betalen, maar het lijkt me toch zeker wel zo netjes om de verkoper in te lichten dat het product alsnog is aangekomen en om aan te bieden om te betalen! De verkoper heeft zijn product geleverd en heeft ook nog kosten voor logistiek en verzending betaald, dus lijkt me niet fair om het product dan maar gewoon gratis te houden! Vaak ligt het probleem van de late levering bij het postbedrijf en dan lijkt het me onbehoorlijk om de verkoper hier de dupe van te laten zijn. Is eigenlijk toch gewoon diefstal en ik neem aan dat je dit in een Nederlandse winkel ook niet doet!

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Beantwoord

  17. Henny Says:

    ik heb voor mijn dochter een Jiake v10 gekocht bij dealsmachine. Voor nog geen 55 euro excl douane kosten. Geen geld voor zo’ n geweldige smart phone. De bestelling duurde 3 weken. Hij kan de concurrentie met bekende smart phones zonder meer aan. Een echte aanrader. Ik koop er voor mijzelf en mijn vrouw tenminste ook een.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Beantwoord

  18. Bart Says:

    Goede website dit! Het enige wat ik nog mis is wat meer informatie/gebruikerservaring over verschillende postbedrijven en dan met name m.b.t. de gratis verzenden opties vanuit China. Naast de gebruikelijke China Post Air Mail, Singapore Post en Hongkong Post Air Mail zie je nu ook gratis verzending via, o.a. Sweden Post, Swiss Post en BPost. Wellicht een site aan wijden waar men ervaringen, snelheid, correctheid van tracking information en risico op douaneformaliteiten kan melden.

    Ik overweeg zelf namelijk een laptop batterij via AliExpress te kopen en kan hier tussen twee verkopers kiezen waarbij de een verzend via China Post Air Mail en de andere via Sweden Post. Welke nu te kiezen?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Beantwoord

  19. Jos Says:

    Hallo,

    Ik heb bij Bang good op 3-1-2015 een nieuwe telefoon besteld.
    Deze is op 5-1-2015 verzonden met een track en trace nr.
    In het begin kon ik het pakketje via 17track prima volgen.
    Maar na 8-1-2015 blijf ik de volgende melding houden:

    -2015-01-08 15:01, Despatched to overseas (Country code: NL)

    klopt dit ?

    Moet ik gewoon geduld blijven hebben? 🙂

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Beantwoord

    • Stefano Says:

      Vaak kun je een pakketje volgen totdat het China heeft verlaten.
      Sinds 8 januari is het onderweg naar Nederland.

      In de meeste gevallen moet je rekening houden met zo’n 2 tot 4 weken levertijd NA verzending.
      En verder heb je altijd geduld nodig als je iets in China besteld.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Beantwoord

  20. Jos Says:

    Hallo Stefano,

    Als eerst bedankt voor je snelle reactie.
    Eigenlijk weet ik het ook wel dat ik geduld moet hebben hoor.
    Bestel wel vaker in china spullen maar niet vaak duurdere dingen zo als een telefoon.
    En daar naast ben ik de laatste tijd bij Bang good verwent met levertijden van zon 6 tot 8 dagen.
    Maar zal geduldig proberen te wachten en hopen dat de douane het door laat zonder controle.

    Groetjes,

    Jos

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Beantwoord

    • Stefano Says:

      Banggood is zelfs een van mijn favorieten. Ook een zeer goede shop voor telefoons en tablets.

      Inderdaad soms zeer snelle levertijden. In mijn geval was er wel eens iets na 4 dagen al binnen. Natuurlijk is dat geen garantie dat je alle pakjes binnen een week al hebt.

      Verder zou je PostNL kunnen bellen of een berichtje sturen via Twitter, met de vraag of het pakket al in Nederland is aangekomen, en of ze de track & trace code willen omzetten naar een Nederlandse 3S-code.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Beantwoord

  21. Jos Says:

    Bedankt voor je reactie Stefano,

    Ik heb net even met PostNL gebeld.
    Het track en trace nr is bij hun nog niet bekend.
    Dus moet ik helaas gewoon geduld blijven hebben.

    Groetjes,

    Jos

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Beantwoord

  22. Marieke Says:

    Ik ben voornemens een nieuwe webshop te starten. Mogelijk met import vanuit China. Nou is er veel wetgeving zoals EC keurmerk voor verschillende producten noodzakelijk. Hoe weet ik of dit keurmerk verbonden is aan een artikel? Het staat er immers niet bij. Zou ik dit per artikel moeten vragen? Of is er een logischere manier… Voor elk artikel zelf een keurmerk regelen lijkt mij niet te doen.

    Vriendelijke groet,

    Marieke

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Beantwoord

    • Amby Says:

      Plaats je vraag even op het Higher Level forum. Er zitten hier weinig ondernemers en vrijwel geen juristen.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: +1 (from 1 vote)

      Beantwoord

  23. Jan Says:

    Tegenwoordig is het op verschillende sites zoals Ioffer, Alieexpress & Alibaba (en andere sites) heel moeilijk om merk producten te vinden. Als je bijvoorbeeld zoekt op LV belt krijg je geen tot weinig resultaten.

    Ik weet dat deze producten alsnog worden verkocht.. maar onder welke namen kun je de bekende merken nu vinden?

    Als iemand mij hiermee kan helpen zou dat erg fijn zijn!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Beantwoord

  24. Pirlo15 Says:

    Heeft er iemand ervaring met de site ANTELIFE.COM

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Beantwoord

  25. jan Says:

    ik wil een chinese gitaar kopen op aliexpress. krijg ik mijn pakketje als ik er een merklogo op de gitaar heb of wordt hij dan vernietigt en wat gebeurd er als mijn gitaar merkloos in nederland komt bij de douane?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Beantwoord

    • Amby Says:

      Je hebt wellicht betere kansen bij de douane als het merkje eraf is, maar als de vorm ook geïmiteerd is, dan is het nog steeds namaak, en loop je het risico dat het vernietigd wordt.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Beantwoord

  26. Nefise Says:

    Goedenavond,

    Ik heb mij eerder dit jaar aangemeld bij dinodiscount omdat ik wen interressant product zag, maar uiteindelijk geen bestelling geplaatst. Nu tot mijn verbazing mail ontvangen met factuur van 199,00 euro voor een jaar registratie. Heb tot nu toe nog niets besteld en er staat in de algemene voorwaarden niets over de 199,00 euro.
    Heeft u of iemand hier ervaring mee?

    Alvast bedankt.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Beantwoord

    • Michelle Says:

      Beste Nefise,

      Jouw verhaal is exact hetzelfde als die van mij: eerder dit jaar aangemeld bij Dinodiscount omdat ik iets interessants zag, maar uiteindelijk geen bestelling geplaatst omdat de levering voor mij te lang zou duren (ik had het binnen 3 dagen nodig). En nu dus in ene een factuur van €199 voor een jaar lidmaatschap! Ik ben me van geen kwaad bewust! Wat heb jij voor acties ondernomen ondertussen?

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Beantwoord

    • Amby Says:

      Dit zaakje riekt aan alle kanten, maar het staat wel op de website:
      http://dinodiscount.com/t/algemene%20voorwaarden

      Door een account aan te maken op Dinodiscount gaat u een lidmaatschap met dinodiscount aan voor gedurende een jaar. Alleen met een lidmaatschap op Dinodiscount kunt u bestellingen plaatsen. Een lidmaatschap op Dinodiscount kost slechts 199 euro voor het gehele jaar. U kunt dan een jaar lang inkopen doen voor echte inkoopprijzen.

      Heeft u zich geregistreerd voor een Lidmaatschap maar bedenkt u zich? Geen probleem u kunt tot 14 dagen na uw registratie uw lidmaatschap opzeggen.

      Dus…opzeggen die handel, nu het theoretisch gezien nog kan. Als dat niet lukt, dan zal je er aangetekende brieven tegenaan moeten gaan gooien denk ik, want volgens mij mag dit helemaal niet.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Beantwoord

      • Amby Says:

        Ho sorry, ik zie nu pas dat jullie al voorbij de bedenktijd zijn. Dan zou ik er even een bericht aan de consuwijzer of juridisch loket aan wagen.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Rating: 0 (from 0 votes)

        Beantwoord

  27. Margret Says:

    Ook ik heb gisteren een factuur van 199 euro gekregen van dinodiscount. Precies hetzelfde verhaal als jullie. Ik zag iets interessant, maar achteraf toch niet besteld. En nu een factuur van 199 euro.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Beantwoord

    • Michelle Says:

      Hoi Margret,

      Wat heb jij met de factuur gedaan? Heb je nog contact met Dinodiscount gehad?

      Gr. Michelle

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Beantwoord

      • Margret Says:

        Ik heb ze 2 weken geleden gemaild dat ik de 199 euro niet ging betalen omdat ik via marktplaats reageerde en hun me vertelden dat ik het via hun site moest bestellen. Ik heb ze erbij gezet dat als ik toch moest betalen ik een advocaat in zou schakelen. Hier heb ik geen reactie op gekregen. Morgen ga ik contact opnemen met de advocaat.
        En jij Michelle???

        VA:F [1.9.22_1171]
        Rating: 0 (from 0 votes)

        Beantwoord

        • Michelle Says:

          Ik heb ze een mailtje gestuurd en daarin de situatie uitgelegd en dat ik het niet ga betalen. Tot op heden nog geen reactie ontvangen van ze. Jij nog iets gehoord? Heb jij je advocaat nog gesproken Margret?

          VA:F [1.9.22_1171]
          Rating: 0 (from 0 votes)

          Beantwoord

        • Michelle Says:

          Hi Margret, het is alweer enige tijd geleden dat we contact hadden over Dinodiscount. Ik heb inmiddels een herinnering ontvangen met daarin het verzoek om binnen 14 dagen €199 over te maken op hun rekening, en dat na 5 maanden na hun eerste ‘rekening’. Ik heb destijds via mail gereageerd, maar nooit een reactie teruggekregen. Heb jij nog iets van Dinodiscount vernomen? Ik zag dat het lidmaatschap inmiddels naar €299 opgeschroefd is en dat ze hun algemene voorwaarden uitgebreid hebben met herroepingsrecht etc. Ik hoor graag van je.
          Groetjes, Michelle

          VA:F [1.9.22_1171]
          Rating: 0 (from 0 votes)

          Beantwoord

          • Sonja Says:

            Hallo Michelle en Margret,

            Ik heb hetzelfde probleem met dinodiscount. In november op hun site iets leuks gezien en een account aangemaakt, uiteindelijk het artikel niet eens besteld. Ik was me niet bewust van het feit dat ik een lidmaatschap was aangegaan, dacht dat het een gewone webshop was. Ik schrok dus ook nogal toen ik 29-2 een rekening via de mail kreeg van 240 euro !
            Het staat inderdaad in de algemene voorwaarden, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik die niet altijd lees …. dom natuurlijk. Maar feit blijft dat het niet duidelijk vermeld wordt op de site dat het om een lidmaatschap gaat, dus nogal misleidend.
            Ik heb consuwijzer gebeld en die zeggen dat het toch echt op de website staat en dat daar dus niets ‘mis’ mee is. Maar zij zeggen dat het wettelijk verplicht is om een bericht te sturen waarin men je wijst op je herroepingsrecht van 14 dagen. Die heb ik dus niet zien langskomen ! Jullie ??
            Ik heb mailcontact met dinodiscount gehad gisteren en die zegt dat er WEL een mail is gestuurd … dus ik heb verzocht die nogmaals te sturen als controle …. die heb ik nog niet ontvangen.

            VA:F [1.9.22_1171]
            Rating: 0 (from 0 votes)
  28. Michelle Says:

    Hoi Margret,

    Tja, bizar he? Wat ga jij voor acties ondernemen?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Beantwoord

  29. Veter Says:

    Pakketje onder 22 eur is onderweg. Wanneer kan ik weer iets onder 22 eur aanschaffen? Na hoeveel tijd loop ik niet meer de kans dat decwaarde van eerste pakketje opgeteld wordt bij 2e?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Beantwoord

    • Amby Says:

      De regel voor belastingvrije import is dat een enkel pakket niet meer dan €22 mag bevatten. Er zit geen limiet aan het aantal pakketjes, de waarde wordt niet bij elkaar opgeteld. Dus je kan wanneer je wilt een nieuwe bestelling doen. 🙂

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)

      Beantwoord

  30. Jonathan Says:

    Op 24 November een bestelling gedaan via Amazon Duitsland maar het item (een goedkope smartphone van 74€) wordt van uit China verzonden. Via de tracking op de site van Amazon kan ik zien dat de zending de 26ste ‘dispatched’ is en ‘on the way’ De verkoper heeft dus kennelijk snel verzonden. Ook de comments op amazon zelf zijn prima en heel positief over die verkoper.

    De verzending gaat via Bpost International naar België. Via Aftership en ook via de site van Bpost kan ik de zending traceren. Ondertussen is er nu echter al een week voorbij gegaan zonder dat de zending schijnt te bewegen. Sinds 2 December blijft de status nadat ze eerst een paar uur op ‘Item is ready for transport’ heeft gestaan op ‘Arrival at export hub’ staan. Ik heb al links en rechts gelezen dat Bpost niet zo’n goede reputatie heeft wat betreft verzending per airmail (nog iemand klachten daarover?) dus ik begin me een beetje zorgen te maken.

    Ik heb in het verleden al flink wat zaken besteld in China en als er vertragingen zijn (wat zelden voorgekomen is, meestal is het hier op een 10-tal werkdagen) dan is dat meestal bij de douane in België waar ze vreselijk onderbemand zijn en het dus enkele dagen kan blijven liggen. Dat een item een week lang niet meer beweegt (en dus waarschijnlijk China niet eens verlaten heeft) in de tracking info heb ik nog nooit meegemaakt. Wel gelezen dat men soms de tracking info niet updated en het dus mogelijk is dat de zending echt heel dichtbij is.

    Overigens vroeg ik me ook af hoe het zit met mogelijke bijbetaling. Op de site van amazon.de (wat europese unie is) staat duidelijk dat de prijs VAT included is. Dan heb ik mijn BTW eigenlijk toch betaald aan amazon of niet? Gezien de waarde minder is dan 150€ zal ik normaal geen invoerrechten moeten betalen ook niet, maar de vraag is of ik nu nog de kans loop een tweede keer BTW te moeten betalen (en die rottige inklaringskosten) omdat het item uit China verzonden is?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +1 (from 1 vote)

    Beantwoord

  31. Dave Says:

    Ik zie een hoop kleding zoals schoenen, t-shirts etc, maar zijn er ook website die hele pakken (colbert, pantalon, gilet) verkopen?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Beantwoord

  32. Ellen Postma Says:

    Ik heb geld van ze te goed, ik wacht er al meer dan een maand op is dat normaal.
    Hoelang duurt het normaal?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Beantwoord

  33. jeltje Says:

    Ik heb al vaker war besteld via Aliexpress en hoefde nooit mijn telefoon nummer door te geven. Nu heb ik wat besteld en vraagt de verkoper om mijn nummer omdat ze mij dan bellen als het pakketje er is. Bij ons komt altijd de postbezorger. Als ik niet thuis ben kan ik het pakketje bij de jumbo ophalen. Ik wil liever niet mijn nummer geven omdat ik het vreemd vind. Ze hebben mijn adres toch? Wat moet ik nu doen?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Beantwoord

  34. Bjarne Says:

    Ik heb onlangs schoenen gekocht bij ioffer maar die zijn helaas te klein kan ik deze retour doen?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Beantwoord

  35. Ali haram Says:

    Hey allemaal, ik heb via Alibaba een 180 inch 4k tv gekocht t.w.v. €1500. Nu zit er een kras op van zo’n 3cm… Hoe kan ik dit oplossen? Ben al langs de plaatselijke Chinees gegaan om te vertalen, maar daar bleken heul geen Chinezen aan het werk te wezen maar loempiavouwers..
    De verkoper wil mij niet helpen. Ik weet niet meer wat ik nu kan doen..

    Mocht er iemand kunnen helpen dan hoor ik dat graag..

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +1 (from 1 vote)

    Beantwoord

  36. roy Says:

    op aliexpress word er nu ook gratis verzending aan geboden via PostNL (international)

    maar het duurt langer met postNL als met ePacket

    PostNL 16-26 days
    ePacket 5-17 days

    is dat echt zo ? iemand ervaring. is ePacket echt sneller naar NL

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Beantwoord

  37. Nathalie Peeters Says:

    Hallo, ik heb onlangs een bestelling van sportkleding geplaatst op GATS (ghts.nl). Blijkt dat mijn pakket rechtstreeks uit China komt. Helaas zijn de verkeerde spullen aangekomen. Ik kan alleen een reactie plaatsen via hun website. Twee berichten gestuurd, maar geen antwoord natuurlijk.
    Heeft iemand ervaring met deze website? Ik heb met VISA betaald, kan ik dat nog terugvorderen?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Beantwoord

Laat een reactie achter over Jan